Tuesday, July 17, 2012

UPU tu kejam ke ?

Assalamualaikum..

hahaa, since last week handphone aku asyik mudah abis beteri jee, kredit pun macam air mengalir hilang. Semua tengah heboh pasal result UPU yg kuar mggu lepas. Hurm, pape pun, aku nak ucapkan tahniah kat semua yang berjaya tuu. Yang tak berjaya, jangan la kecewa sangat. Dan yang tak dapat course yang korang idamkan tuu sabar je laa. Dan akhir sekali, kepada yang kena lelong tu, harap terima dengan hati yang terbuka ( wehh sentapp kot ayat last tuu ).

Hahaa, aku la tu yang last skali tu. pehh, menyirap wehh bile check. Ingat kan dapat la at least UiTM. Tapi aku sebenarnya dapat yang lagi bagus dari tu. Alhamdulillah, even rasa nak tukar jugak laa course tu sbb ak agak terkezutt bebeh bile check syllabus dia, macam medic punya we. Biochem la Microbiologi la ngan Biodiversity la calculus tak pikir pulak. That's why lah ak down nak mampos for the whole week nii.

Pape lah ngan result matrik ni, ak penat dah turun naik KPT putrajaya jumpe pengarah dia tu, hahaa. Tetibe jumpe nicholas dak matrik aku. Siasat punya siasat ade mmbr seberang jauh sikit dari bilik aku kat matrik tu kate dia tu anak emas scholar. And yet i remembered there was a ceremony celebrating excellent students kat tingkat bawah bangunan KPT tuu. Hurm medik la jawab nyer dak tu. Tahniah congrats tahniah congrats.

Hahhh, aku menaip sambil mulut menguap even dah pukul 11 pagi. Kejap lagi pun nak kuar kejap ade benda nk settle kan. Huhh hectic life aku mmg sampai mati la we lagi-lagi kalau aku g gak course ni. Pehh mmg babai la tidur lena dan hello kepenatan abadi. Tapi yang pentingnya setiap benda yang berlaku mesti ade hikmah, semua slalu ckp benda yang same tp aku berani bet la kalo korg dlm situasi tekanan mesti korg merungut gak. Tapi bile dah reda tu cepat-cepat lah set mind yang baru supaya kita tak sentiasa menyalahkan takdir Allah.

Bak kate member baik aku sealam maya ni, kita selalu berdoa supaya kita mendapat yang terbaik dalam hidup. Dan mungkin sebenarnya ape yang kita dapat and tak suke tu lah yang terbaik Allah telah rancang utk kite. Jadi janganlah sekali-kali nak salahkan takdir Allah. Terima dan redha. Doa jangan lah stop walau kita rasa despair tapi kita kena ingat rahmat Allah tu tak pernah putus :) Berdoalah insyaAllah

No comments: