Saturday, August 25, 2012

cuti-cuti Malaysia

Assalamualaikum..

Regarding to my previous entry. hahaa. Lawak laa bace balik. Berangan sajewww kerja aku. Hahaa. And di atas ni tajuk entry baru ni pon gile jugak. Pehal lahh pulakk nak cuti-cuti Malaysia kan. Hahaa. Gelakk jee aku nii.

Semua orang sibuk kot. Isnin mostly University dah start kelas. And yg UPU tuu seminggu depan jee lgi tggl nk prepare tok masuk Uni baru dorg tuhh. Hahaa. TETAPIIII. ngehh ngehh ngehh. Saye dapat MC kot. And insyaAllah the whole week aku dapat. Dan aku akan 'FLY BACK' to my uni on friday. Jahat takk aku. Semua dah text bile mauuu balik. And aku selambekk je cakap 'Sorry guys i have my MC for the whole week because i got chicken pox dude.' Dan melentinglah kalian kawan-kawankuu tuu. Dah laa mereka-mereka semua memerlukan aku utk assignment yg kena hantar 31ogos ni.

What so ever lahh dengan assgnment tuu. Heyy aku kan second intake dan aku kan bukan dari kalangan kamu-kamu yg cerdik dan bijaklaksana konon-kononnya kanak2 bekas MRSM yg mendapat priority dari MARA kalau nk bandingkan aku nii. Aku faham kamu-kamu semua tuu pandai. Tetapi tanpa aku, yehhh, dengan nada berlagakkk aku mengatakan kamu semua tak boleh buat kerja tanpa aku nihh. Astagafirlahalazim :( kenapekah aku merepek sebegini rupa. Mungkin sbb handphone aku hang dari mlm td and skrg dah pukul 2 pgi still tak tidurr.

Back to basic la firdaus. Hihii saje nk gtau. Mggu depan rasa mcm nk g jalan2 serata m'sia nii. Nk p perak jumpe aziman.. Serious rindu nk g round2 kota kampar terindah yg satu tuuu.. Rumah rehat yg tilam dia 'EMPUK' gile. Air terjun yg bahaya gile yg ramai org mati tuu. Tesco kampar tempat lecturer2 lepak. Camp site yg subhanaAllah sgt indah. Rindu sungguh dengan kehidupan matrik dulu2. Aziman, Ayie, Abul, Din, Yasin, Hairi dan ramai lagi geng2 outing dulu tuu. Sobss. Room mate kesayangan Zainul yg super intelligent tuu, Sabri raja technology dan Aizat pak alim rujukan sepanjang zaman kat bilik tuu. Haishhh. Too much things to recap.

Okay nak gak g Bandar Melaka. Nk ziarah Zainul. Dia dah sepuluh juta kali call and text soh g melaka. Still in list. Melakaa pun best gak.. Pastu rasa nk g terengganu. Pulau perhentian. Too bad sbb tgh musim tengkujuh. Air pasang and pulau2 sume tutup. So plan nk menghitamkan diriku yg sudah sedia ada hitam ni termati di situ. Lain-lainnn. Rasa nk g Genting Highland gakk.. Last g pun time akk aku baru kawin. It was 3 years ago. Adam pun dah almost 2 years kottt.

Okay idea plg tak bernasss. Aku teringin nk ziarah scotland lagi. Hamboih bnyk duit gaji kau tuu yg baru dpt? hahaa.. berangan jee kejee. Aku still teringat. Dulu m'sia punya tahun melawat Malaysia tahun 2007, benda plg gile adalah aku fly to scotland. Bukan nya nk habiskan jalan2 kat msia nii.. Ngek gilee. Kate jee sayang m'sia nii. Haprakk betul. Tuihhhh.


video nii laa yg mmbuatkan aku nak jalan2 satu msia. Kelantan t'ganu tak penah sampai lagi kott. Tapi satu UK dh abis jalan. Abah pun penah perli aku. Ngehhh. Ye laa aku dolu2 tak suke jalan kat dlm msia nii. Selalu dok umah jee. Time cuti panjang jee mesti dok jee kat rumah. Over kan konon2nye nerd la tuu. Hakikatnyee. Hatuihhh.

No comments: