Monday, August 20, 2012

SALAM PERANTAUAN vs. CHICKEN POX

Assalamualaikum..

Fuhhh. Dengar nama CHICKEN POX jee ak dah geli wehh, focus aku pun berubah kepada bintik-bintik merah satu badan. Eiuuu.. Malangnya semua bintik tuu dah berada kat badan akuu. Sila jangan dekat dengan aku. huhhh. Chicken has nothing to do with this Chicken Pox. And what has shocked me when doing research about this normal symptom to *CHILD* is it was firstly identified by persian scientist Muhammad Ibn Zakariya ar-Razi (865-925). Im proud with our Muslim ancestors. They were really great in doing research either in sciences or philosophy, yet they were also hardworking in worship Allah. Nothing less than useful person, even since i was born, i have nothing to be invented, not like them. Chicken Pox is a common childhood illness that causes rash of itchy spots that turn to fluid-filled blister.
i got it. How about you ?
Whatever it is. Aku tak boleh makan bnyk benda mase raya. Yeahhh. Aku ade text kakak afif ( Kak Saleha ) dan dia bnyk nasihat. Dah kata pharmacist kann. Okay Afif pun ada datang rumah melawat, sekali dengan muzil dan Ted. YaAllah tebal saje muke aku nii. Nasib baik dorg ni kawan-kawan baik. Terima je la dengan selapang-lapangnya. Hayyaa. Afif yg desak nk dtg konon nk lawat. Muzil pun ok laa tp yg tkleh blaa why why whyyy bwk ppuan. Ted mmg malu nk  mampus la aku kan. Nasib baik laa dah agak sihat sikit muka ni. But still. Tu pun jarang nk tgk muke2 mereka nii..

Seriously terharu. Kawan ketika suka dan duka, that's what everyone hopes their friends will be. And aku dengan bangganya nk ckp aku dah  ada. Alahamdulillah. Kenal dari kecik ( kecik laa sgt kan ) even dah merantau kat utara ke selatan kee mana2 jee laa atas muka bumi Allah ni tetap ingt kawan lama. Huhuuu..

Okay teringat sebenarnya time raya kat glasgow. Dari lepas solat hari raya tuu, tkde pn org datang ziarah. Tapi abah dah announce kt yahoo group ( tak ingt nama dia ape ) tok sume pelajar msia kat glasgow tuu soh dtg kat rumah. Makanan sume dah tersedia. Alih2 dah kul 12 cmtu kami satu family pn bukak laa bju raya sume and mcm dah ngantuk gak laa, so tido laa ape lagi. Hahaa. Last2 kul 2 camtu la rsnya ade org ketuk pintu and kami bukak pintu, pehhh sume org dtg. Hahaaa. Mmg terkelam kabut laa kami bersiap2 lepas tido tuu. Memang sangat tak boleh lahh part tu dlm idop aku. hahaa.

Ini ke aku nk cerita kali ni. Hahaa. So sebenarnya aku tak bahagia dengan raya kali ni. So ak teringat kat raya yg lepas2. So what. Suke hati lah kan ak nk teringat2 pun. Hahaa. pelik laa hormon tak stabil laa rsnya. Apa2 pun yg aku tahu semua ni ada hikmah dengan ap yg aku lalui sekarang. So kalau aku tak dpt raya pun, aku tahu ramai lgi tak bernasib baik utk beraya mcm aku. So what is my situation compared to them in the Allah's sight ? Kalau mcm ni punya dugaan yg ciput pun nk merungut. Hahhh. teruk lahh aku. Sekian :)

No comments: