Thursday, August 23, 2012

I miss my Pilot-to-be life :(

Assalamualaikum...

Semua orang tahu aku mmg btl2 nk jadi pilot. And aku tahu ape yg aku nak. Sbb tu aku akan try very hard utk jadi apa yang aku nak jadi. Back to basic. Aku nak jadi Pilot. Yeah boleh kate aku menggilai bidang penerbangan sejak usia aku entah laaa. Mmg dari kecik. Sejarahnya bila kawan sebelah meja aku masa darjah satu kate ayah dia seorang pilot. I've been driven to somewhere i didn't know by my mind. It was so awesome to know him as he was the one who introduced me to Pilot's life. Ayah dia dah buktikan bnyk benda kat aku. Seorang pilot muslim yg sgt berjaya. Berjaya terbitkan buku ilmiah lagi tu. Bukan satu buah, tp lebih dari sepuluh buah. So it's not impossible me to be like him. As he was really inspired me, i did come to his house every weekends. Starting on that moment, my brain keeps reminded me to excel academically in order me be one of the pilot working in MAS. Haa, ni pun pelik gak, i was only wanted to work with MAS. Because i am really love Malaysia ( puihhh ). Bukan bukannn.. I love MAS because it brings along the beauty of Malaysia's to the world. Hibiscus is such memorable flower as it was my first ever flower i had draw and won for drawing competition. As well as the Malaysia's flag ( Jalur Gemilang ) and each time anyone asked me how i can draw those things, i said ive been inspired with MAS. Unfortunately i never played Wau ( kite )
haa.. sampai MAS pun ada keluarkan MAS Hibiscus

I know Malaysia wanted to prove to the World that we also can do what others did. The Petronas twin tower is one of the example. For how many years we got the title to have the tallest building in the world. Even we know to build tall buildings is some of the sign of doomsday. Im not on their side to agree with all things they did, yet also not to condemn them. I just wanna say i saw their efford but in the wrong way. Unfortunately the things they had built up makes me to have a future dreams.

And other thing why i love to be a pilot of MAS is because i love KLIA. KLIA always been a place i will be each year. Never been excluded from my visited places of the year. EACH YEAR, i will go there at least once. Aku rasa mcm penah jee post pasal nii. Adoi.. kejap kejap. Aku link balik kat sini.. Baru jee lagi aku tulis pasal ni. 1 march 2012 kott. hahaa..
YaAllah bestkan kalau dpt kerja kat sini. Sobss
Satu lagi plg aku suka bile flight malam. Pehh mmg lena tido. Mcm kat dalam bilik kot. Sbb ade bintik2 glow in the dark tuu. So kita akan rs mcm nmpk langit mlm btl2 laa. YaAllah miss all these weird habit. Aku dah la jenis yg suke berangan. Hahaa. Tapi Allah dah tunjukkan yg jadi Pilot mgkn bkn yg terbaik utk aku. Engineer ok whatt. Yg penting aku akan buktikan kat MARA aku akan jdi pelajar yg layak utk dia sambung bg duit utk smbg Master dan PhD. Tak kire lahh ape yg jdi. Aku jdi lecturer kee hapee kee. Yg pntg at last aku akan kerja kat KLIA. Dun worry jdi ticket seller pun jadi laa. Hahaa. Walaupun aku tk mgkn jdi pilot, terselit walau secubit utk jdi pilot. Yg penting sbb2 di atas bknlah sbb asas utk aku jadi Pilot. Tapi sbb sampingan which beneficially for me if i got to be a Pilot.

No comments: