Tuesday, February 7, 2012

Harta bukan segalanya bagi saya

assalamualaikum..

I baru je bace entry far-far away cazen I ni, Gembira tgk dia ngan bakal suami dia ( umo same ngan aku kott ) hahaa. Pape pun aku akan sokong kauuu. Lepas ni aku balik ngan kau nyer hubby tu cuma dia balik UTP la ak balik KMPk.. erkk. jgn sebut lagi pasal bnd alah tu.. okay :P

Apelah ngan tajuk entry tuu kan. Merepek jee. Huhuu, ade org kate harta dan status tu satu batu pengukur dan perbezaan antara seseorg tuu. Tp bg aku it's nothing different between us as we all created by Allah.. Allah yang SATU. Lain la kalo korg ingt Allah tu ade banyak and kau diciptakan oleh Allah selain Allah yg cipta aku. Tu ak no comment la sahabat oii. Semua kita setaraf laa sbb kita ni sebaik-baik kejadian :)

Alamak nk berdakwah pulak kat sni. dah dahh i nak ckp yg mlm td i tgk cerita SEMERAH CINTA STELITTO if im not mistaken ejaan utk stelitto tuu. Ape ape lah, tp I nak ckp kenapa si perempuan dlm cerita tu ( lisa surihani yg sangat kaya dlm cerita tu ) blh je terima si lelaki ( farid kamil yg agak miskin, dok flat dan tak kerja. ) walau dorg tau dorg tk setaraf. Ye sbb mereka saling cinta-mencintai kan, tp dorg sedar dorg tu sama je kalo di ikutkan sbb dorg adalah manusia biasa jugak. Tak de yg lbh pun, malah bnyk kekurangan.. Tp kekurangan dorg telah menjadikan mereka sempurna sbb ruang-ruang kekurangan tu diisikan oleh kelebihan yg dorg tak ada oleh pasangan dorg.

Sumpah dah merepek gile, tp serious ak ckp that supposed to occur to us. Tiada istilah kita tak setaraf kan. Btw entry ni takde niat nak ckp utk sesiapa lah.. No offense kawan-kawan..

Dah enough is enough. Ni ak dah nk balik da. Malas nk tulis bnyk. Member UTP ak amk kami balik same laa. Doakan perjalanan kami sume okay.. InsyaAllah lagi dua mggu dpt result UPS aku, hopefully blh dpt lg hebat dari sem lepas punya UPS. Kalo blh nk 2A solid dan 2A- pulak laa. hee. Tinggi je harapan tuu..

K assalamualaikum

No comments: