Friday, December 30, 2011

NEW YEAR RESOLUTION ?

assalamualaikum.


NEW YEAR RESOLUTION ? Kenapa semua orang tergile-gile nk buat new resolution ? Cube kita tengok balik, azam tahun ni dah tercapai tak ? hurm ==' jangan hanya memandang masa depan, tp kena jgk la tgk mase lampau kite, adakah kite benar-benar bersungguh utk dptkan sesuatu kita azamkan ? dan adakah kita mampu lakukan yg terbaik utk mase depan dengan azam yang baru dan lebih mencabar utk kite dapat ? Ce fikir jap -.-

hahaa, ayat tu yaAllah, over nak mampus. Jgn nak ckp orglah FIRDAUS oii. Ang pon tak mampu nk dapatkan semua yg kau azamkan. Hahaa, takpe-takpe aku punya azam tahun depan nak merealisasikan azam tahun ni yang aku tak capai lagi. Ye ke tak tercapai ? Ade jee yang tercapai kot. Hish, ape lahh..

FLASHBACK MOMENT.

Januari 2011
hurm, ape erk yang jadik time tu. Ouh yee, aku dpt kerja !! YaAllah seronoknyer aku. For the first time in my life time, aku kerja. Kat TGV lagik tuu. *tanjung golden village. As known as wayang daa. ye yee, the memories still fresh in my mind. Tak sangke kan, dah setahun berlalu sedangkan aku rase macam baru jee aku berhenti kerja kat sana.

Februari 2011
Hurm, hari yang mendebaukan jiwe dan rageku. Hari ujian JPJ. Ketaq kaki kot. ' Pakcik oii, jgn garang-garang yee ngan saye ' Ngee. sebab member aku ckp tige kali fail sbb pakcik tu garang. Even sekarang dah jd RACER kot. cume fail 3 kali la JPJ. *ngee, jgn marah yee. Dan akhirnya aku bawak kereta kancil tu dengan skemanya atas jln raye tpi lulus dengan cemerlang lagik tuu, pehh, SUMPAH skema dow. Seriously, aku lalu balik jalan yg aku bawak gear 2 time JPJ test tu, ak kena bawak dalam 60-80 km/j kot. Gear 3-4 laa. giler laa, Skema giler.

March 2011
Hurm, ape yang jadik erk. oh yee, SPM result, yaAllah walaupun tak percaya aku dapat banyak tu jee, tp Alhamdulillah, aku bersyukur. Alhamdulillah sangat-sangat. Walaupun maybe aku target straight A's, tp dah takde rezeki sbb slack kat subject yang ak mmg BENCI. hurm, redha saje laa. Ouh yee, baru teringat time ni laa aku dapat imbuhan dari penat lelah aku bekerja, almost rm1300, and then berhenti kerja.

April 2011
Ye aku sangat ingat dan tak mungkin lupe time ni. Aku ingat lagi tarikh tu 15 April - 23 April 2011. Aku pergi UPNM punya interview. Room mates aku semuanya adalah antara kenangan manis aku. Pehh, seriously aku sangat berbangge dpt g interview tu, dan juga ada member baik sgt kat sane tuu. Sampai sekarang aku baik dengan dierg tuu laa.

Mei 2011
Hari jadi aku. ye yee, dah masuk 18 tahun. Ingat lagi time tu aku keluar dengan afif, Mariam dan Athirah tengok wayang, sempena hari jadi aku. Over pulak kan. Time tu Mariam nasihat aku utk g recheck SPM. Tahniah la mariam dpt MARA's scholar, tak lame lg dpt la g luar negara, even mmg dah banyak kali g luar negara kan. hee. Akhir bulan daftar kat matrik. Hurm.

June 2011
Sebulan tak balik rumah. Duit elaun tak masuk sebulan tu. Abah balik scotland and nak Call dia tak boleh, cume beberape kali jee dia Call. Rase time tu memang papa kedana gile laa. Sebab mmg tak de duit.

Julai 2011
Elaun masuk segedebuk untuk dua bulan, Kaye balik. Ngee. Pergi melaka dengan mama, angah, ayong dan adam, Uteh dan dilah, termasuklah acik. Family gathering kat sane. Abah balik and then bagi mini laptop ( notebook ) and siap pakse bawak lagi tuu.. Huhh. Dah berani ponteng lecture.

Ogos 2011
UPS time bulan puasa. Cuti mid sem campur sekali dengan cuti raye. hahaa. lame kot. Beraya kat Gombak, Abang Zul punye turn kat sni thn ni ( abg ipar aku daa ) huhuu..

September 2011
A new achivement, dapat result UPS. Agak membanggakan laa. Sungguh tidak percaya, even hari-hari bukak laptop time tu. Dengan broadband nya lagi tuu. huhuu..

Oktober 2011
Ni antara paling lame tak balik. Alhamdulillah, time start mid of september, aku start pergi masjid, aku tak tahu kenapa, tp aku bersyukur sangat. Aku rase jatuh cinta kat masjid. Tak pergi rase lain macam pulak. PSPM 1 berjalan lancar.

November 2011
Huhuuu, Cuti Sem 1, dua minggu. and dalam dua minggu tu macam-macam jadik. Cuti sane sini yang paling terbest tahun ni laa. And then, demam sane sini. Shopping sane sini. Habis duit macam tu jee. And tibe mase nak balik matrik. ngee, malas. MUET main bedal jee buat.

Disember 2011
sekarang laa. Aku sangat bangge dengan ape yang aku buat tahun ni. Dapat result PSPM 1 dengan mencapai target aku. Aku tunaikan segala ape yang aku janjikan bile aku dpt capai target. Huhuu, aku suke sangat hidup ni. Tapi jgn la sampai lupe akhirat bile dah seronok nii. Alhamdulillah. Semua yang aku dapat dari rezeki Allah, aku bersyukur. Tahun depan, ye yee. tahun depan mesti di teruskan lagi walaupun banyak juga pahit getir hidup selama ini. Melainkan Allah tarik nyawa aku malam ini. Aku terime jee :)

No comments: